Terassin joulu ♥

7.12.2016



Meilläkin alkaa joulu pikku hiljaa hiipiä kotiin. No, johan se kai alkaa olla sen aikakin?!  Ollaanhan sitä jo hyvän matkaa joulukuun puolella eikä jouluunkaan enää ole kovin pitkä aika. Meidän sisääntulon yhteydessä oleva terassi on ollut kaiken syksyä vähän "huonolla hoidolla". Viime viikolla asiaan tuli kuitenkin muutos, kun mies oli kaivanut tuon mun ikivanhan ja ihkaoman rattikelkan esille. Joitain vuosia sitten veljeni kaivoi liiterin perukoilta esille tuon rattikelkan. Olin ratketa onnesta, kun se löytyi. Sillä on monet kerrat mäkeä laskettu yhdessä siskon kanssa ja yksinkin. Mietin jossain kohden sen maalaamista, mutta ei...tätä en maalaa. Tämän haluan säilyttää juuri tälläisenä kuin se on aina ollut ♥ 

Rattikelkka on ennenkin ollut minulla somisteena terassilla talviaikaan ja niin nytkin asettelin sen päälle tuon callunaruukun ja lyhdyn. Toinen lyhty pääsi sitten siihen vierelle. Lyhtyjähän ei voi koskaan olla liikaa, vai voiko? Monissa blogeissa olen ihastellut pikku kuusia, jotka on laitettu esille joko koriin tai sinkkiämpäriin. No, minulla sattuu noita sinkkiämpäreitä kotona olemaan parikin kappaletta, joten esitin miehelleni vienon pyynnön, että hakisi minulle (meille) Honkkarista pienen kuusen. Honkkarin kuuset ovat kauniita, tuuheita ja ihan edullisiakin. Mies sitten haki kuusen ja "asensi" sen mulle ämpäriin ihan viimeisen päälle. Valoja siihen en laita, koska terassilla on yhdellä seinällä valoverkko ja se riittää. Nyt terassi on paljon siistimmän oloinen ja jotenkin niin jouluisen kodikas ♥ Mites teillä? Laitatteko te ulos joulukuusta vai riittääkö, kun sisällä on kuusi?

14 kommenttia:

  1. Jotain pitäisi kehitellä sisäänkäynnin koristukseksi. Tuollainen pikkukuusi voiskin olla kiva.

    Ihana koriste tuo kelkka. Ja superpointsit siitä, että se on sun vanha ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Terassin sisustaminen on minusta aina vähän haasteellista, mutta tuo kuusi oli kyllä hyvä idea ja hankinta. Tykkään niin paljon ♥ Kelkan haluan säilyttää muistona lapsuudestani. Se on yksi niitä aarteitani, jota en koskaan hävitä.

      Poista
  2. Kaunista siellä ja ompas vain ihanan tuuhea kuusi!
    Mukavia joulunaluspäiviä sulle Krisse <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Sari ♥ Nuo honkkarin kuuset on kyllä ihanan tuuheita. Ei tuollaisia omasta metsästä kyllä löydä.

      Poista
  3. Parvekkeelle tulee havuköynnös ja valot, sisälläkin koristelu saa olla aika hillittyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä myös vuosien ja iän myötä joulun koristelu on mennyt kokoajan hillitympään suuntaan. Kuusi tulee sisälle ja se on se pääjuttu. Lisäksi muutamat tontut ja paljon sisustusvaloja ja kynttilöitä.

      Poista
  4. Kauniilta näyttää teidän terassi.
    Ihanaa keskiviikkoiltaa!

    VastaaPoista
  5. Ihana kelkka ja mikä muisto lapsuudesta se onkaan! <3

    Me ajateltiin, ettei laitettaisi tänä vuonna kuusta, mutta tyttö sitä kovasti toivoo ja on suunnitellut sille paikankin, joten kai sellainen ihan pieni pitää hommata :)

    Suloista joulunalusaikaa sinulle Krisse! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Marika ♥ Mä olen eläimässäni ollut yhden joulun ilman kuusta ja täytyy myöntää, että kyllä mä kaipasin sitä. Jotenkin se vain kuuluu jouluun ainakin mun mielestä. Pienikin kuusi voi olla kaunis ♥

      Poista
  6. Voi miten ihana tuo vanha kelkka on ♥ todella kaunista asetelma.
    Meillä on luovuttu kuusesta kun koira tuli taloon. Parvekkeen pajukarvio (korkea) saa hoitaa taas kuusen virkaa ja saa ylleen koristeet jouluksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kelkka on yksi mun aarteista ♥ Se kantaa mukanaan monta lapsuusmuistoa. Se oli tärkeä minulle jo silloin ♥ Parveke on varmasti kauniisti laitettuna talvellakin kuin yksi lisähuone kerrostalossa?! Eläinten kanssa on varmsti vähän haasteellista joulukuusen suhteen :))

      Poista

Kommenttilaatikkoni on avoin kaikille kommenteille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin!

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian!

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan