Syysaamun kauneus ja viisi asiaa, missä olen huono

25.9.2018

Eilen aamuna lämpötila oli nollassa, kun heräsin. Minulla oli aikainen lähtö työharjoitteluun ja mietin mahtavatko tiet olla jo jäässä. Onnekseni näin ei vielä ollut, mutta varmaankaan ei enää ole kaukana sekään aika, kun niin on. Joka päivä en muista sujauttaa kameraa laukkuuni, vaikka oikeasti sen pitäisi kyllä olla aina mukana. Eilen siis oli ja hyvä niin, koska maisemat harjoittelupaikkaan ajaessani olivat niin kauniita. Peltojen yllä leijaileva sumuverho on jotenkin niin mystisen kaunis ja kuvauksellinen. Perille päästyäni kaivoin kameran laukusta ja kävelin pellon laitaan. Hyhmäinen nurmikko rasahteli jalkojeni alla. Syksy on todellakin alkanut..











Olen viimeisten vuosien aikana yrittänyt muuttaa ajatusmaailmaani positiivisempaan suuntaan. Yritän löytää asioista aina jotakin postiivista ja ajatella asioita positiivisen kautta. Olen opetellut löytämään hyvän muista ihmisistä, mutta ennenkaikkea itsestäni. Se ei ole helppoa, mutta olen harjaantunut siinä. Olen oppinut myös sen, että kaikkea ei tarvitse osata eikä kaikessa tarvitse olla hyvä. Niinpä päätin toteuttaa oman versioni muutama viikko sitten blogeissa kiertäneeseen haasteeseen "Missä olen huono?". Tässä tulee siis viisi asiaa, joissa en vaan ole hyvä. 














1. Pyykkien viikkaaminen

Olen todella huono viikkaamaan kuivat pyykit paikoilleen. Pesen kyllä mielelläni pyykkiä, sillä yksi silmääni eniten hivelevistä asioista on tyhjyyttään ammottava pyykkikori. Meillä ei nykyisin pyykkiä tule enää edes kovinkaan paljon, kun asumme miehen kanssa kahden, mutta siitäkin huolimatta kuivien pyykkien viikkaaminen narulta pois paikoilleen tuppaa jäämään ja teen sen vasta pakon edessä. Monesti repäisen puhtaan vaatteen ylleni suoraan pyykkinarulta, kun en vaan ole saanut kerättyä niitä pois sieltä. Ehkäpä tämä on laiskuutta, en tiedä.

2. Tanssiminen

Toinen asia, missä olen huono on tanssiminen. Tanssitaitoni jää valssiin. Olen lapsena harrastanut kansantanhua, mutta siitäkään huolimatta en osaa tanssia. Perinteisten tanssien askelkuviot eivät siis ole hallussa. Kammoksun tilanteita, joissa on mahdollista, että joku tulee hakemaan minua tanssimaan. Kaikista pahinta on discotanssien tanssiminen. Tyylini on suoraan villiltä 80-luvulta, ha haa...

3. Käsityöt

Kolmas asia, missä olen huono on käsityöt. Koulun kässätunneilla olen tunnollisesti tehnyt kaikki vaaditut työt aina esiliinan ompelemisesta villasukan neulomiseen, mutta siinäpä ne minun suurimmat saavutukseni käsityön saralla sitten ovatkin. Minulla on kyllä ompelukone. Verhot osaan lyhentää ja ommella suoraa ommelta, mutta kyllä se meillä on mies, joka sitten ompelee ne vaikemmat kanttaukset ja vetoketjut. 

4. Lukeminen

Neljäs asia, missä olen huono on lukeminen. Olen äärettömän hidas lukemaan. Jos luemme miehen kanssa vierekkäin kirjaa, ehtii mies kääntää sivua kolme neljä kertaa siinä ajassa, kun minä kahlaan läpi ensimmäistä aukeamaa. Lähtiessäni opiskelemaan mietin, miten tulen pärjäämään koulussa, mutta onnekseni meidän ei ole tarvinut lukea suuria määriä oppikirjoja eikä kovinkaan laajoja alueita kerrallaan. Lukeminen on hyvä harrastus ja uskoakseni tätä taitoa voi myös opetella ja kehittää. Minulla ongelmana on myös se, etten oikein malta keskittyä lukemiseen. 

5. Kielitaito

Viides asia, missä olen huono on kielitaitoni. Yksi asia, mitä kadun tosi paljon on se, että en koulussa keskittynyt kunnolla vieraiden kielten opiskeluun. Olen kielissä aivan surkea. En ymmärrä niitä puhuttuna enkä luettuna. Tämä on todella kurja juttu, koska olisi ihan kiva osata esimerkiksi englantia sen verran, että pärjäisi itsekseen ulkomaan matkoilla. 

Aika yllättävää, mutta minusta näiden huonojen puolien listaaminen oli aika vaikeaa. En osaa sanoa, mistä se johtuu. Ehkäpä se johtuu siitä, että en nykyisin enää positiivisemman ajatusmaailmani vuoksi keskity huonoihin puoliin samalla tavalla kuin ennen. Huonojen ominaisuuksien märehtiminen on todella kuluttavaa. Totuus on kuitenkin se, että kukaan meistä ei ole täydellinen eikä tarvitse ollakaan. Niinpä meistä jokaisesta löytyy myös näitä huonoja puolia tai asioita, missä on huono eikä se tee meistä ihmisenä yhtään huonompia. Missä sinä olet huono? Löytyykö sinulta samoja juttuja kuin minulta? 

20 kommenttia:

  1. Ihanaa syksyä ja turvallisia kilometrejä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Kaisa ja ihanaa, kun jaksat aina piristää mua sun kommenteilla ♥

      Poista
  2. Hurmaavia syyskuvia! <3
    Voi, onhan noita asioita missä toivoisi olevan parempi... langat ja kankaat eivät käsissäni pysy, joten käsityötaitoni ovat kukkien, rautalankojen ja papereiden maailmassa. Niistä teen mitä vain!

    Kielitaitoni soisin olevan paljon parempi, vaikka neljää kieltä käytänkin joka päivä työssäni.
    Joskus ne menevät vähän solmuun, mutta hälläväliä, huumorilla siitä selvitään! =D

    Heleän kauniita syyspäiviä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Susanna ♥ Onneksi meidän ei tarvitse olla täydellisiä ja voimme elää juuri sellaisina kuin olemme. Kivaa syksyn jatkoa Sinullekin ♥

      Poista
  3. Upea aamusumun kuva! Itsekin pysäytän usein auton tienvarteen kun löydän jotain kivaa kuvattavaa.
    Joskus vain on ihan pakko pysähtyä.
    Kaikessa ei voi olla hyvä mutta en usko, että olet näissäkään ihan huono. Tarvitset vain kehittymistä ja harjoitusta jotta nämä taidot sujuisivat.
    Kivaa päivää ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Marjo ♥ Pidän itsekin varsinkin tuosta ensimmäisestä kuvasta. Juuri oikea ajoitus. Itse voisin kyllä useamminkin pysäyttää auton ja kuvata. Kuvauskohteita sattuu kyllä melko usein matkan varrelle. Harjoitus tekee mestarin, niinhän se sanontakin sanoo. Minä myös uskon, että harjoittelmalla kehittyisin näissä asioissa, jos vain haluaisin. En vain tiedä haluanko :) Mukavaa iltaa Sinullekin ♥

      Poista
  4. Ihan mieletön kuva, oot ollut kuvaamassa juuri oikeaan aikaan. Mulla on samoja "huonouksia", taidampa toteuttaa tämän haasteen itsekin! Mukavaa tiistaita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Maiccu ♥ Ajoitus oli kyllä juuri oikea. Reilu puoli tuntia myöhemmin usva oli jo poissa.

      Poista
  5. Anonyymi25.9.18

    Mutta hyvä puoli sinulla että mielestäni (olen ihan epäammattilainen) kirjoitat selkeästi ja oikeinkirjoitus, (sanat ja välimerkit) löytävät paikkansa. Eihän se tietenkään ole blogivaatimus.
    Luulisi että olet lukenut paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta lukeminen ja kirjoittaminen ovat kaksi aivan eri asiaa. Kirjoittaminen on minulle helppoa ja postaukseni tarkistan moneen kertaan, ettei julkaistuun tekstiin päädy kirjoitusvirheitä. Lukeminen on ollut minulle aina vaikeaa ja olen siinä hidas, joten kirjoitustaitoni ei ole lukemisen ansiota.

      Poista
  6. Minusta sinun huonot eivät ole oikeita huonoja ollenkaan. Kaikki ovat sellaisia, että niitä voi harjoitella, jos haluaa :) Tiedätkö missä olet hyvä? Kuvien ottamisessa, ystävällisyydessä ja sopivan pituisten postausten tekemisessä.
    Kivaa tiistaita sinulle Krisse <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Outi ♥ Kauniit sanasi lämmittävät mieltäni. Kaikkea voi tosiaankin harjoitella, mutta kaikkeen ei välttämättä löydy juuri mainitsemaasi halua eikä tarvitsekaan. Tehdään siis niitä asioita, mistä pidämme ja mitkä meitä oikeasti kiinnostavat. Kivaa loppuviikkoa Sinullekin ♥

      Poista
  7. Hienot varhain aamulla otetut usvakuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Leila ja kiva, kun poikkesit blogiini ♥ Toivottavasti viihdyt blogini parissa jatkossakin. Mukavaa illan jatkoa Sinullekin ♥

      Poista
  8. Ihana postaus ja tosi kauniit kuvat! <3

    VastaaPoista
  9. Kauniita kuvia! Puhtaiden pyykkien viikkaus tökkii täälläkin. Ompeleminen ei myöskään suju. Ei edes ne suorat ompeleet. Meillä ei edes ole ompelukonetta. En myöskään osaa tanssia. Eli aika monta yhtäläisyyttä löytyi. Keskitytään kuitenkin positiivisiin asioihin! Ja voihan niitä heilkeuksiaan halutessaan yrittää kehittää!
    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Minna ♥ Sattuipa meille monta samaa asiaa, mitkä ei meiltä suju :) Näinhän se on, että heikkouksiaan voi aina halutessaan yrittää kehittää. Muksaa viikon jatkoa Sinulle, Minna ♥

      Poista

Kommenttilaatikkoni on avoin kaikille kommenteille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin!

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian!

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan