Alkuviikon kuulumisia

22.10.2014

Heipä hei Kaikille!

Ilokseni olen saanut huomata, että blogini on saanut taas muutaman uuden lukijan. Kivaa!! Ihanaa, kun täällä käy joku eikä tarvitse yksinään täällä höpistä. Kiitos myös kaikille kommentoineille!

Maanantaina oli sitten se tuomiopäivä, "musta"maanantai. Omalta osaltani kaikki meni sitten hyvin eli saan jatkaa työssäni, josta niin kovasti pidän. Vajaa kaksi vuotta sitten onnistuin nimittäin saamaan vihdoin ja viimein kokoaikaisen päivätyön. Koko ikäni olin siitä unelmoinut, mutta niinkuin töitä yleensäkin nykyaikana, sellaista on ollut vaikea saada minun alaltani. Olin jo oikeastaan menettänyt toivoni asian suhteen, mutta niinhän sitä sanotaan, että silloin sen onnen kohtaa kun sitä vähiten odottaa. Minulle kävi juuri niin. Saan siis jatkaa tuossa työssä ja olen siitä äärimmäisen onnellinen. Meidän pienestä työyksiköstä irtisanottiin sitten kuitenkin lopulta se yhdeksän, joka on paljon. Vaikka kaikki on nyt hyvin omalta kohdalta, irtisanottujen puolesta minulla on kyllä aika paha olo.

Olen tämä viikon lomalla. Pidin kesällä vain kolme viikkoa lomaa, joten yksi viikko oli vielä jemmassa. Perjantaina aloin sitten töissä tuntea, että taitaa flunssa painaa päälle. Aloitin parin päivän ibumax-kuurin...3x2tab./pvä. Ei auttanut! Flunssa iski päälle loman kunniaksi, mutta niin mulle vaan usein käy. Uhmasin kuitenkin flunssaa ja lähdettiin maanantaina iltapäivällä miehen kanssa pariksi päiväksi pois kotoa, kun saatiin remppahommat tehtyä. Piiitkään aikaan ei ollakaan käyty kahden missään, joten pieni irtiotto kotoa teki hyvää. Miehellä oli edellisen työn jäljiltä vielä käyttämättä palkintoöitä Scandic hotelleissa eli yövyimme ilmaiseksi kaksi yötä Helsingissä. Mies kuuluu vielä jonkun aikaa Scandicin jäsenenä ns. ykköstasolle, joten kahdesta yövytystä yöstä saimme vielä kaksi 20e:n ruokaseteliä. Niillä söimme sitten ensimmäisenä iltana itsemme kylläiseksi.

Kahden päivän aikana tuli käveltyä hyytävän kylmässä Helsingissä kilometri jos toinenkin. Välillä poikettiin kivoihin pikku puoteihin tai kahville tunnelmalliseen kahvilaan. Ihanaa, kun ei ollut mihinkään kiire! Pikkasen tuli myös shoppailtua jotain uutta olkkariin, mutta niistä sitten myöhemmin. Eilen illalla kävimme vielä siskoni luona kylässä. Oikeastaan juuri siksi valitsimme Helsingin matkamme kohteeksi, että pääsimme samalla reissulla käymään hänen luonaan. Ihana oli nähdä pitkästä aikaa ja vaihtaa kuulimisia yhdessä kahvikupposen äärellä <3

Kauhian suuri lamppu oli yhdessä liikkeessä.
Tänään käytiin sitten vielä kotimatkalla Vantaan Varistossa Kodin Ykkösessä ja Vantaalla Ikeassa. Ostettiin mulle olohuoneeseen se pitkään haaveilemani nojatuoli ja vähän jotain pikku kamaa. Mukava pari päiväinen reissumme huipentui vielä iltapäiväkahveihin äitini luona. Mies ehdotti, että poikettaisiin samalla siellä, kun melkein vierestä kuitenkin ajettiin ohi. Loisto idea ja äitikin oli taas iloinen, kun sai hetkeksi meistä seuraa.

Kotiin päästyämme saimme haettua vielä Askosta uuden sohvamme kotiin. Ai, mä niin tykkään siitä! Tänään oli Askossa ale viimeistä päivää ja en tiedä, miten sen tein, mutta ostimme sieltä vielä olohuoneeseen sellaisen tarjouksessa olevan karvamaton. Mies ei ole niistä koskaan tykännyt, mutta jotenkin hän nyt oli suostuvainen siihen, että sellainen meillekin ostettiin.Vaatimalla en sitä ole meille vaatinut, mutta monella kauppareissulla olen sellaisia hypistellyt. Kantani oli siis ilmeisesti tullut miehellekin selväksi ja hän oli tässäkin kohtaa valmis myöntymään tahtooni. Ei paha!Matot olivat olleet kovin suorittuja, joten joudumme odottamaan omaamme reilun viikon, kun uusi kuorma tulee. Pääasia kuitenkin, että sen vielä saimme ja tuohon tosi edulliseen ale-hintaan. Huomenna olisi sitten tiedossa verhojen lyhennystä olohuoneeseen. Plääh, ei ollenkaan mun mielipuuhaa! Pakko kuitenkin tehdä ja samalla tulee taas vähän valmiimmaksi tuo olohuoneen sisustaminen. Kyllä siitä vaan tulee ihana. Mä tykkäään.

1. Hieno homma, että sait pitää työpaikkasi! Myös pikku lomanen kuulostaa mukavalta. Täällä odotellaan kuvia uudistuneesta olkkarista... =)

1. Olen kyllä tosi onnellinen tuosta työjutusta ja lomanen teki hyvää! Olohuonekuvia tulossa piakkoin =)

2. Teillä on ollut mukava reissu ;)) kaikkea kivaa olet kotiisikin tainnut hommata..
    Mukava että työpaikkasi pysyi..

1. Totta, reissu oli mukava ja aika monta kivaa juttua kotiutin tuolta reissulta! Työjuttu on ihan parasta =)

3. Mukavan oloinen reissu. Mites flunssan tilanne nyt, toivottavasti ei jää pitkäksi aikaa kylään. Meillä verhojen suhteen on päinvastainen ongelma, valmisverhot ovat aina liian lyhyitä joten uusia verhoja halutessani joudun ostamaan metritavaraa ja ompelemaan itse.

1. Flunssa on vielä päällä, muta ei onneksi ole kaatanut petiin. Yritän lääkitä ja levätä sopivassa suhteessa.

2. Kaikkein tärkein jäi sanomatta eli oikein paljon onnea työpaikan säilymisen johdosta! Ei ole mikään itsestäänselvyys nykyään.

3. Kiitos! No, ei todellakaan ole ja siksi olenkin asiasta erityisen onnellinen! En oikeesti olisi tiennyt, mitä olisin alkanut tekemään, jos olisin jäänyt työttömäksi. Työtilanne suomessa on kyllä todella huono tällä hetkellä :(

4. Anonyymi23.10.14

Nyt voit hengittää jo varmasti vapautuneemmin kun työtilanne selvisi!hienoa että saat jatkaa mieluisassa työssäsi!kurja juttu että niin moni kuitenkin joutuu työttömäksi,toivottavasti löytävät jotakin muuta työtä :) mukava tuo teidän vapaa :) innolla jo odotan olohuoneen uutta ilmettänne :)

1. Kyllä, nyt alkaa helpottaa! Kaikkille irtisanotuille toivon kaikkea hyvää <3

Olohuonekuvia tulossa piakkoin =)

Kommenttilaatikkoni on avoin kaikille kommenteille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin!

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian!